Witaj w ELAnguage – szkole, gdzie nauka języków to nie tylko zabawa, ale także prawdziwa przygoda!
Metoda Edward’s League jest elementem najlepszej ścieżki edukacyjnej dla dzieci w Polsce i została stworzona dla uczniów szkół językowych lub prywatnych szkół podstawowych w wieku 11–14 lat (klasy 5–7) kontynuujących naukę języka angielskiego po ambitnych kursach przedszkolnych i wczesnoszkolnych zawierających materiał na poziomach A1–A2 (np. Teddy Eddie, Savvy Ed).
Zajęcia prowadzone metodą Edward’s League są bardzo ambitne, a jednocześnie interesujące dla współczesnych dzieci. Kursanci porządkują swoją wiedzę z gramatyki i rozwijają umiejętności typu rozumienie ze słuchu czy komunikacja.
Opracowując nasze metody, zawsze kierujemy się powiedzeniem – kropla drąży skałę. Nie wierzymy w „zrywy”, podczas których uczeń zakuwa przerobione treści. Takie postępowanie sprawia, że potem szybko zapomina to, czego się nauczył. Jest to obciążające i demotywujące. Nasi podopieczni, dzięki starannie zaplanowanym doświadczeniom językowym, są w stanie bez nadmiernego wysiłku opanować naprawdę obszerny i trudny materiał, często nieosiągalny dla ich rówieśników. Jest to możliwe, ponieważ szczegółowo planujemy każdą lekcję oraz bazujemy na systemowych i regularnych powtórkach. Na skuteczność metody wpływają ponadto systemy szkoleń, wsparcia i monitoringu lektorów.
Połączenie tych dwóch podejść praktykujemy już od etapu metody Teddy Eddie kierowanej do przedszkolaków. Tym razem realizujemy je jednak w zupełnie nowym stylu! Wprowadzamy elementy prawdziwego angielskiego (true English), czyli autentycznego języka, języka native speakerów, spersonalizowanego i w życiowym kontekście. Nie upraszczamy wypowiedzi i nie modelujemy ich sztucznie. Równocześnie dbamy o używanie konceptów gramatycznych, krok po kroku, strukturalnie, w ściśle kontrolowanych ćwiczeniach (dryle).
W Edward’s League znaleźć można tradycyjne metody, wynikające z klasycznego podejścia do nauczania, na przykład obcowanie z obszernymi tekstami do czytania i słuchania czy też szablonowe ćwiczenia gramatyczne. Jednocześnie stosujemy nowoczesne koncepty: ocenianie kształtujące (formative assessment), strategię odwróconej klasy (flipped classroom) i indukcyjne nauczanie gramatyki (inductive grammar approach).
Nasze książki przygotowują do międzynarodowych egzaminów Cambridge, zawierają materiał wymagany do A2 Key oraz B1 Preliminary oraz ćwiczą wszystkie umiejętności egzaminacyjne. Z drugiej strony przyświeca nam jasno sprecyzowany cel – komunikacja! Ważne, aby uczeń mówił bez oporów, komunikował się nie tylko skutecznie, ale również z zachowaniem zasad poprawnościowych.
Każdy aspekt metody, każda lekcja i ćwiczenie zostały szczegółowo przemyślane i zaplanowane tak, aby uczeń stopniowo nabywał wiedzę i umiejętności. Nie pozwalamy sobie na zboczenie z obranego kursu! Równocześnie w Edward’s League stawiamy na niezależność kursanta, uwzględniamy jego talenty i predyspozycje. Na tym etapie ważna jest dla nas świadoma nauka, realne, ale ambitne cele i stała weryfikacja, próba odpowiedzi na pytania, dlaczego i po co to robimy.
W Edward’s League znajdują się rozwiązania sprawdzone w naszych poprzednich metodach (Teddy Eddie oraz Savvy Ed). Są to między innymi bogato wyposażone Pakiety Edukacyjne dla uczniów, klarownie zbudowane podręczniki zaplanowane do realizacji w systemie 60 spotkań po 60 minut (lub pięć 45-minutowych lekcji w tygodniu), zadania systemowe, które pozwalają przyswajać wiedzę w sposób systematyczny i zorganizowany, dopracowany schemat kontaktu z rodzicami, pełne wyposażenie lektora oraz szkoły posiadającej licencję, tak aby zachować standard metody we wszystkich placówkach, w których prowadzone są kursy Edward’s League. Jednocześnie zaskakujemy świeżutkimi i oryginalnymi konceptami dostosowanymi do grupy wiekowej. Budujemy w uczniach poczucie odpowiedzialności za naukę, postępy i zdobywanie wiedzy. Robimy to poprzez stałe wsparcie lektora, który zawsze udziela informacji zwrotnej i stosuje innowacyjne techniki, np. „łapanie ogonów” (catch the tail technique), „odpakowywanie lekcji” (unboxing the lesson) czy „filozofię zupy powtórkowej” (revision soup philosophy). Brzmi intrygująco?